TICS en sexto curso:
OrganizaciónPrimeiramente queremos comentar que dende o principio, e ó longo de todo o curso, fixemos fincapé nas normas para un uso ético da Internet, e dos blogues. Sempre que tivemos ocasión reflexionamos sobre esto, sinalando comportamentos pouco éticos, e mostrando a maneira correcta de proceder.
Cada alumno/a tiña unha subcarpeta onde anotaban as tarefas que íamos facer na aula informática. Nesta subcarpeta gardaron tamén os titoriais que se lles foi achegando ao longo do curso, ainda que a práctica foi o modo máis rápido de aprender.
Medios:
Tiñamos unha sesión semanal de 50 minutos na aula informática, que respectamos todo o curso, agás impedimentos por excursións, saídas, deporte escolar, etc.
Na aula contamos cun peint drive e cun ordenador portátil, que serviu para pasar a Word moitos traballos.Tamén tiñamos un canon dixital de maneira esporádica.
Non foi ata final de curso que poidemos ter unha pizarra blanca, wifi na aula, e o canon de vídeo de maneira permanente.
Os últimos días aproveitamola moito!!!:
1-Creación dun blogue: http://cursodesexto.blogspot.com
2-Aprender a manexar o blogue:
- Subir entradas con hipenvínculos.
- Preparar e buscar fotos para subir.
- Subir vídeos.
- Facer montaxes e páxinas de Internet preparadas para eso, e subilas ao blogue.
- Subir as presentacións.
- Engadir gadgets e complementos no blogue.
- Facer enlaces a outras páxinas que nos interesan, ou nos gustan.
- Facerse seguidores de outros blogs.
Facer comentarios nos blogues do cole, e noutros blogues.
3.Creamos un correo electrónico para a clase, para enviarnos correos, material, etc.
4.Traballamos en Word textos, autoformas, planos,…para deseñar as normas de clase, o plano da súa habitación, carteis diversos, e redacción de traballos documentais para clase.
5.Aprenderon a facer presentacións tipo Power Point. Fíxose primeiramente un por parellas de tema libre, para aprender o manexo da ferramenta, (gatos, leóns, o demo de Tasmania,..) e logo un sobre Abril mes dos libros e outro sobre Darwin, ambos colectivos, e despois dunha busca documental. Todos están no blog de sexto.
6.Resolveron as tarefas dunha webquest e unha miniquest (“A paz”, do CEIP Mestre Martínez Alonso, e “Abril mes dos libros”, do noso cole)
7. Aprenderon a facer buscas para traballos documentais na rede: Sthepen Howkins, as sufraxistas, e Darwin (un por trimestre).
8. Fixeron fotografías dos compañeiros, da aula, do colexio, de diferentes actividades, das saídas,...etc. Coas fotos traballaron a maneira de recortalas, descargar peso, e cambiar tamaño.
9.Aprenderon a escanear fotos e debuxos, e preparalos para engadir en textos, subir ao blogue, imprimir en diferentes tamaños, recortar,...
10.Presentaron os seus blogues particulares ao resto da clase, sempre que cumpliran unhas normas mínimas de calidade.
11.Aprenderon a conectar, manexar e desconectar a pizarra dixital. Con ela traballaron xogos de xeografía, arte, lectura, lingua, lóxica…na súa maioría sacados de outros blogs ( ANB, Recanto de MiK
12. Traballaron co google maps para localizar diferentes lugares do concello, as súas casas, o colexio, …
13.Crearon na galipedia a entrada sobre o gaiteiro de Moaña, e ex-alumno do colexio, Iván Costa.
14. Leron e traballaron coa prensa en formato dixital.
15. Aprenderon e gravaron CDs. e DVDs.
16. Fixeron as actividades en soporte dixital sobre as letras galegas do Seminario Galán.
17. Aprenderon a gravar voces, para facer montaxe con elas, co programa de accesoriso de Windows.
3.Creamos un correo electrónico para a clase, para enviarnos correos, material, etc.
4.Traballamos en Word textos, autoformas, planos,…para deseñar as normas de clase, o plano da súa habitación, carteis diversos, e redacción de traballos documentais para clase.
5.Aprenderon a facer presentacións tipo Power Point. Fíxose primeiramente un por parellas de tema libre, para aprender o manexo da ferramenta, (gatos, leóns, o demo de Tasmania,..) e logo un sobre Abril mes dos libros e outro sobre Darwin, ambos colectivos, e despois dunha busca documental. Todos están no blog de sexto.
6.Resolveron as tarefas dunha webquest e unha miniquest (“A paz”, do CEIP Mestre Martínez Alonso, e “Abril mes dos libros”, do noso cole)
7. Aprenderon a facer buscas para traballos documentais na rede: Sthepen Howkins, as sufraxistas, e Darwin (un por trimestre).
8. Fixeron fotografías dos compañeiros, da aula, do colexio, de diferentes actividades, das saídas,...etc. Coas fotos traballaron a maneira de recortalas, descargar peso, e cambiar tamaño.
9.Aprenderon a escanear fotos e debuxos, e preparalos para engadir en textos, subir ao blogue, imprimir en diferentes tamaños, recortar,...
10.Presentaron os seus blogues particulares ao resto da clase, sempre que cumpliran unhas normas mínimas de calidade.
11.Aprenderon a conectar, manexar e desconectar a pizarra dixital. Con ela traballaron xogos de xeografía, arte, lectura, lingua, lóxica…na súa maioría sacados de outros blogs ( ANB, Recanto de MiK
12. Traballaron co google maps para localizar diferentes lugares do concello, as súas casas, o colexio, …
13.Crearon na galipedia a entrada sobre o gaiteiro de Moaña, e ex-alumno do colexio, Iván Costa.
14. Leron e traballaron coa prensa en formato dixital.
15. Aprenderon e gravaron CDs. e DVDs.
16. Fixeron as actividades en soporte dixital sobre as letras galegas do Seminario Galán.
17. Aprenderon a gravar voces, para facer montaxe con elas, co programa de accesoriso de Windows.
18. Con fotos, música e voces gravadas aprenderon o uso de dous programas diferentes para facer películas: Movie Maker e Power Director.
19.Presentamos o seu blog, cursodesexto ao concurso de Edublogs, en categoría de blogs de aula, quedando finalistas.
CONCLUSIÓNS:
Faise un pouco difícil traballar cun horario tan forzado,(unha hora semanal na aula informática) por eso creemos que ter os medios na propia aula facilita moito máis a formación, sobre todo en actividades colectivas.
CONCLUSIÓNS:
Faise un pouco difícil traballar cun horario tan forzado,(unha hora semanal na aula informática) por eso creemos que ter os medios na propia aula facilita moito máis a formación, sobre todo en actividades colectivas.
O curso foi moi intenso, pero ainda así vemos que nos quedou pendente o traballo con programas fotográficos para usos lúdicos, e adicarlle algo máis de tempo a facer películas.
A actitude dos nenos e nenas foi altamente positiva,aprendendo con unha rapidez envidiable.
Vemos tamén o importantísimo que é estar ao seu lado para educalos nun uso ético das fontes documentais e da Internet.
Deus, canto traballo!! Iso si que é aproveitar ben o tempo!! Estupenda planificación dos contidos para integralos no currículo. Collo moitas das vosas ideas para poñelas en práctica en canto sexa posible contar cos medios necesarios. Un placer seguirvos durante este curso e boa sorte para o ano que vén!
ResponderEliminarBicos ratunos
Buena Memoria Tic. Yo aún no he hecho ninguna, la vuestra me ha parecido muy interesante. La tendré como referencia.
ResponderEliminarGracias por compartirla.